Én fogyok le. Te jössz is?

Hím vagyok, 47 éves és kövér. Testtömeg-indexem 31,22. Ez ebben a korban a "túlsúlyos" és az "erősen túlsúlyos" határán van, kicsit a túloldalon. Még látom minden testrészemet zuhanyozás közben, a vérnyomásommal és más nyomásommal sincs baj, és egyedül is be tudom kötni a cipőfűzümet. De meddig? Ma reggel elkezdtem fogyókúrázni. Velem tartasz?

Friss topikok

  • Trójai: mi van már, mi van már, hát hova lettél? Nincs új bejegyzés? Ejnye (2010.01.29. 15:20) A fogyás luxusa
  • Harpi: @hát_én_még_mindig: Ez a beszéd! Ezt a blogot eredetileg is így találtam ki - ne csak én osszam az... (2010.01.16. 09:45) Gyarapodunk, de nem úgy. Ez jó!
  • maarten: ok, ezt a zoldseg-gyumolcsos balhet kiprobalom. Ez mondjuk akkor is jo, ha az ember nem fogyozik. ... (2010.01.14. 12:10) Hogyanmiképpen? - Gyünnek a receptek, hurrá!
  • Lustadick_: Na most önellentmondásba kerültem. :-) Szóval jól jöhet a súlynapló, már csak miheztartás végett i... (2010.01.13. 22:04) Méredszkedjen, aki akar...
  • Lustadick_: @Trójai: Aha, köszi! Ez megnyugtató. Én sem 1 hónap alatt szeretnék leadni 25 kilót. De mondjuk fé... (2010.01.12. 15:47) És lőn a hatodik nap

Linkblog

Méredszkedjen, aki akar...

2010.01.11. 21:19 Harpi

Azt mondtam, nem számolom a napokat, de azért ez mégis a hetedik. És hát.

Hanem a másik dolog, amit megfogadtam, ezt viszont máma, hogy nem fogok egy jó darab ideig mérlegre állani. Merthogy a mai nap reggelén kiderült az én számomra, hogy fogyókúrám első hetében hatalmas erőfeszítések árán sikerült elérnem, hogy mindössze egy kilogrammal növeljem testem nyugalmi tömegét a tengerszinten. Rossz hír, hogy ráadásul jó száz méterrel afelett tartózkodom, jobb hír, hogy a Balti-tengerhez mérten, még rosszabb viszont, hogy a referenciamérés is ugyanezen topográfiai körülmények között történt egy hete. Úgyhogy ezt "megin' megbaszhassuk", örök emlékű Kaszás fatörzsőrmesterünk szavajárásában. Valamelyes pozitív kicsengést csempész e drámába a tény, hogy mindazonáltal meglehet: a fogyókúra nélkül nem egy, hanem kettő, három vagy - horribile dictu! - négy kilogrammot is híztunk volna ugyanezen idő alatt. Hanem mindez nem több puszta hipotézisgyártásnál, úgyhogy - ignore.

Bassza meg, mondhatnám, de nem mondom, egyfelől mert kifinomult polgári nevelést kaptam annak idején, másfelől meg azért, mert tudom, hogy a hibát, ami végső soron eme intermittáló explozív zavar kiváltója volt, magam követtem el. A méréssel. Nem kell mérni ugyanis. A testtömeg az első időkben le-fel cikázik, míg rá nem áll a szervezet arra a programra, amit rája akarunk erőltetni. S amidőn ez már nem erőszak lesz a számára, hanem a mindennapok biológiai valósága, akkor nemcsak azt tesi, ami a dolga, hanem úgy, ahogyan mi szeretnénk. Fogyik majd, tömegileg.

Na, majd akkor megmérjük. Most pár hétig semmiképp.

8 komment

Címkék: mérés mérleg balti tenger bassza meg

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokle.blog.hu/api/trackback/id/tr661664736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maarten 2010.01.12. 16:41:32

OK.
1. Az, hogy 1 hét alatt híztál egy kilót, ahelyett, hogy fogytál volna, nem aztat jelenti, hogy itten valami hipotézissel állunk szemben, hanem azt, hogy valamit nagyon elb****ál.
2. Ott fogod jobban elb****ni, hogyha úgy fogsz viselkedni mint hitelkártyaspirálba kerülők: ha nem nézem meg az egyenleget, akkor nyugodtabb leszek. Ellenőrizd, írd le, és ha nem vagy excel analfabéta, akkor csinalhatsz magadnak mindenféle "fancy" táblázatokat, grafikonokat.

Barát József guru 2010.01.12. 19:31:22

mennyit mozogsz naponta? az egérrel való bizgetés nem számit mozgásnak
a tv fotelben ülés sem

szóval?

Lustadick_ 2010.01.12. 19:31:36

Egyetértek az előttem szólóval. Dokumentálni kell, még akkor is, ha nem mindig tetszik az eredmény. Ez engem külön stimulált. Itt a 2008 márciusom: kepfeltoltes.hu/100112/fogyas2008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez napi két mérés (reggel és este, általában a reggeli az alacsonyabb, ezért ilyen cikk-cakkos).

Ha nagyon penge vagy, írod azt is, hogy mit és mennyit eszel, illetve mozogsz.

Harpi 2010.01.12. 20:08:11

Hú, de tuggyák maguk esztet! Ha ennyira baromi okosak, akkor miért húzódnak meg szerényen a háttérben? Tessék arccal bevállalni: kövér vagyok, bakker, de ÉN legalább le akarok fogyni!

Barát József guru 2010.01.12. 20:31:16

@Harpi: én nem vagyok kövér, már mondtam
"leánykori" versenysúlyomhoz képest valamennyit felszedtem, de normál méret vagyok

Trójai 2010.01.13. 02:02:36

Minek excel táblát csinálni, meg felírni, meg ilyenek?

Én semmit nem írtam fel, azt sem hogy mit ettem, azt sem hogy mennyit mozogtam.

Sőt, még a mérleget sem láttam egész idő alatt.
Egyedül a nadrág dereka meg a tükör volt a kontroll csoport. :)
Mégis sikerült. Csak mondom.

Lustadick_ 2010.01.13. 22:00:30

Nem azt mondom, hogy kell, de nálam pl. ösztönzőleg hatott. A kaját nem mindig írtam, ill. utólag nem elemeztem túlzottan.

Lustadick_ 2010.01.13. 22:04:29

Na most önellentmondásba kerültem. :-) Szóval jól jöhet a súlynapló, már csak miheztartás végett is, de nyilván nem ettől, vagy a mérlegtől fogyunk le, ugye. Igazából nem árt az elején néhány irányelvet lefektetni, és amellett kitartani. Nálam a súlynaplózás volt az egyik kontroll.
süti beállítások módosítása